Nowe Audi TT RS 2017

16:00 GIRLS ON CARS 0 Komentarze

Audi wprowadza najbardziej doskonałą wersję TT. Nowo opracowany pięciocylindrowy silnik dostarcza 400 KM – i zapewnia charakterystyczny dźwięk pracy silnika. Audi TT RS Coupé i Roadster miały swoje prapremiery na tegorocznym Beijing Motor Show (Targi Motoryzacyjne w Pekinie).

Cechami charakterystycznymi nowego TT są: masywnie zbudowana przednia I tylna część nadwozia, spore wloty powietrza, nisko umieszczony spoiler oraz zamontowane na stałe jego tylne skrzydło.
Na pierwszy rzut oka widać jak wiele mocy znajduję się pod opływowym kształtem nadwozia Audi TT RS. Jego nowy pięciocylindrowy silnik wykonany z aluminium, zapewnia 400 KM, czyli 60 KM więcej niż moc poprzedniego modelu. Na tylne i przednie koła nałożone zostało 480 Nm momentu obrotowego oraz system kontroli trakcji dla zapewnienia maksymalnego przyspieszenia z jak najmniejszym poślizgiem. Dzięki czemu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w Coupe twa 3,7 sekundy a przypadku Roadster 3,9 sekundy. Żaden wcześniejszy model TT, nie miał tak dobrych osiągnięć. Jednocześnie dodając gazu można się delektować odgłosem pięciocylindrowego silnika – muzyka dla uszu, wychodząca z dwóch rur wydechowych. Kolejną cechą przyciągającą wzrok w tylnej części nadwozia są nowe światła OLED zaprojektowane w 3D i montowane po raz pierwszy w modelach Audi.
Taka moc silnika wymaga nieco sztywniejszego podwozia. Wysokość nadwozia Audi TT RS wynosi zaledwie 1,34 m, co związane jest z niskim zawieszeniem zapewniającym lepsze prowadzenie szczególnie podczas zakrętów. Bez względu na to, jak intensywnie kierowca wchodzi w zakręty sportowa kierownica oraz nisko zamontowany fotel z bocznymi poduszkami utrzymuje kierowcę w stałej bezpiecznej pozycji.
W modelu Roadster można natomiast czerpać większą przyjemność z jazdy dzięki centralnie sterowanemu, jednym przyciskiem, szyberdachowi, który otwiera się nawet podczas jazdy z prędkością około 50 km /h.

Wnętrze Audi TT RS ma niezwykle sportowy charakter, z aluminiowymi lub wykonanymi z włókna węglowego elementami logo.
Podobnie jak w Audi R8, sterownik uruchamiający silnik został umieszczony bezpośrednio w kierownicy – funkcja ta była wzorowana na modelach samochodów wyścigowych.
System kontroli na pojazdem może być natomiast także obsługiwany z dodatkowym zestawem kontroli satelitarnej. Kierowca może zmieniać charakter prowadzenia TT RS za pomocą czterech trybów - od komfortowego do dynamicznego. W pełni cyfrowe Audi posiada wirtualny kokpit z 12,3 calowym ekranem, wyświetlającym najważniejsze informacje - od prędkości jazdy do prędkości obrotowej silnika i nawigacji. A to jeszcze nie wszystko. Specjalny ekran RS wyświetla informacje o ciśnieniu w oponach, momencie obrotowym i przeciążeniach. Po przekroczeniu limitu obrotów silnika, kierowca zostanie poproszony o zmianę biegu na wyższy poprzez łopatki kierownicy i dźwigni zmiany biegów. Warunkiem tego, musi być jednak aktywacja trybu ręcznego dla dwusprzęgłowej skrzyni biegów, która ma dość sportowe proporcje - krótki odcięcia na niższych biegach.

Aby zawsze być na bieżąco kierowca ma dostęp do ogromnej zawartości informacyjnej.

System Audi Connect zapewnia szeroką gamę usług pokładowych, które mogą dostarczyć wszelkich niezbędnych informacji – na przykład o miejscach parkingowych, trasie podróży, informacji o ruchu drogowym, ale także o cenach paliw, pogodzie lub wiadomościach online. Pasażerowie mogą również korzystać z mediów społecznościowych i na przykład tweetować podczas podróży, na życzenie system może również odczytać wiadomości na głos. Można także podłączyć swój smartfon lub tablet za pośrednictwem Wi-Fi i dowolnie surfować po Internecie. Po synchronizacji, wybierane aplikacje na smartfonie, będą bezpośrednio przesyłane do wirtualnego kokpitu Audi. Istnieje również indukcyjnego ładowania urządzeń mobilnych w konsoli środkowej. Co więcej smartfon łączy się z anteną pojazdu, co zapewnia optymalny zasięg sieci. Praktyczną cechą systemu Audi Connect jest mikrofon systemu głośnomówiącego, który jest zintegrowany z pasami bezpieczeństwa, co gwarantuje wysoką jakość mowy.


K.



























0 komentarze: